Pozycjonowanie Stron Szczecin

Kiedy zapytasz wyszukiwarkę o to „Jaką długość powinny mieć artykuły na blogu” zobaczysz, że na ten temat pisało już wielu autorów zajmujących się optymalizacją takich jak SeoSonic Szczecin. Prawda jest taka, że nie ma odgórnie przyjętej granicy długości artykułu na bloga. Chociaż należy mieć na uwadze, że to długie i dobrze formatowane artykuły są pozytywnie odbierane przez wyszukiwarkę.

Niektórzy piszą większość swoich wpisów na około 500 znaków (krótko i rzeczowo niemal jak na platformach mikroblogowych), inni starają się skończyć temat jednym wpisem tworząc artykuły na kilka lub kilkanaście tysięcy znaków. Jakie rozwiązanie jest dla ciebie? Jest wiele rzeczy do rozważenia zanim zaczniesz regularnie publikować.

  1. Jak często masz zamiar pisać?
    Jeżeli planujesz pisać tylko raz na tydzień lub rzadziej, należy rozważyć napisanie dłuższego artykuły – takiego na 5 do 10 tysięcy znaków. Artykuł podziel sobie na akapity i podpunkty. Dla najważniejszych części używaj podtytułów. Dodaj zdjęcia i filmy. Z drugiej strony, jeżeli masz zamiar publikować nawet kilka razy w tygodniu możesz pisać coś krótszego, np. artykuły na 1-2 tysiące znaków.
  2. O czym masz zamiar pisać?
    Jeżeli jesteś właścicielem małego biznesu, masz również wiele tematów do wyboru. Kiedy podkreślasz zalety wybranego produktu lub usługi twój artykuł powinien być długi i rozwiewać wątpliwości potencjalnych klientów. Kiedy komentujesz wydarzenia z branży, twój post może być krótszy. Czytelnikom nie przeszkadza ani jedna, ani druga forma – jeżeli tylko jesteś w stanie rozwiązać ich problem, zaciekawić, odpowiedzieć na pytania.
  3. Jak masz zamiar wykorzystać potencjał SEO swojego bloga?
    Kiedy w grę wchodzą artykuły i blogi, wyszukiwarka Google lubi dwie rzeczy: częste publikowanie treści oraz długie artykuły wysokiej jakości. Niestety nie każdy właściciel bloga może sobie pozwolić na to by codziennie publikować wysokiej jakości treść na kilka lub kilkanaście tysięcy znaków. Dlatego powinieneś zdecydować jak będzie wyglądać twoja strategia. Dobrze by było byś nie trzymał się jednego schematu. Czasem pisz artykuły na 500-1000 znaków, innym razem napisz coś na 2-3 tysiące znaków, by raz na miesiąc wrzucić coś na kilkanaście tysięcy znaków. W ten sposób utrzymasz pewną równowagę pomiędzy częstym publikowaniem i długością artykułów.
  4. Czego oczekują twoi czytelnicy?
    Jeżeli publikujesz na blogu już od jakiegoś czasu spójrz, które wpisy cieszyły się największą popularnością na blogu: ilość wyświetleń, ilość komentarzy, udostępnienia w mediach społecznościowych itp. W przypadku kiedy zakładasz nowy blog spójrz na inne blogi z twojej branży i zbadaj ich najpopularniejsze artykuły: jakiego tematu dotyczyły, jaką długość miały, jak wyglądało formatowanie, ile zdjęć i filmów występowało w artykule itd. To pozwoli ci określić jakiej długości artykułów będą oczekiwać po tobie twoi czytelnicy.